fbpx

Ce trebuie să știi înainte de a-ți construi un website? (Costuri)

Cât costă un website administrat în 2024?

Cât costă un website?

În realitate (și am mai spus asta), un website nu este o cheltuială, ci o investiție. În afară de prețul solicitat de către web designer / „constructor” pentru dezvoltarea efectivă a website-ului, va trebui să plătești periodic (ex: anual) prelungirea dreptului de proprietate asupra domeniului, prelungirea serviciului de găzduire a website-ului pe un server și serviciul de administrare al website-ului. 

  • Prețul prelungirii domeniului este de obicei unul fix și oscilează în jurul sumei de 50 RON / an. Poți opta să îl cumperi direct de la ROTLD (autoritatea națională care gestionează domeniile .ro) și să îl prelungești acolo, sau să îl achiziționezi și să îl prelungești prin intermediul firmei care îți găzduiește website-ul. În general, firmele de hosting / găzduire îți oferă posibilitatea de a achiziționa domeniul prin intermediul lor (unele chiar îți oferă domeniul gratuit în primul an), atunci când cumperi de la ele pachetul de găzduire pentru website. 
  • Prețul serviciului de găzduire a website-ului variază în funcție de pachetul de găzduire ales, care conține mai multe sau mai puține opțiuni / facilități tehnice. În principiu, nu ar trebui să coste mai mult de 200 – 500 RON / an, pentru un website simplu de prezentare.

Cât costă serviciul de administrare a website-ului?

Prețul serviciului de administrare variază destul de mult, în funcție de complexitatea website-ului și ofertele firmelor care se ocupă cu așa ceva. În general ofertele pe partea de administrare sunt personalizate în funcție de dorințele / nevoile tale.

Unele firme oferă reduceri de preț dacă se ocupă de mai multe website-uri pentru același client. Alte firme condiționează construirea website-urilor de administrarea ulterioară a acestora. De asemenea, există firme (cum este cazul Krafty.ro) care administrează pe bază de sumă fixă, la care se pot adăuga diverse servicii de marketing digital, realizate punctual în fiecare lună. Cu titlu de exemplu, voi încerca să explic cum funcționează un astfel de sistem:

Exemplu

Să zicem că achiziționezi un pachet de administrare pentru suma de 1000 RON / lună. În pachetul de bază vei avea incluse (pe lângă administrarea tehnică) mai multe servicii, cum ar fi:

  • „asistare la postarea a două articole de blog pe lună” (atunci când tu scrii articolul, iar adminul te ajută să îl încarci pe website),
  • „modificări ale structurilor paginilor deja existente”,
  • „inserare oferte noi pe website”,
  • „prelucrare foto-video noi care sunt adăugate pe website” etc.

Dincolo de suma de 1000 RON / lună, dacă vei dori să accesezi alte servicii (care nu sunt incluse în pachetul de bază), va trebui să plătești suplimentar. Exemple ale unor astfel de servicii suplimentare ar putea fi:

  • asistare la postarea a mai mult de 2 articole de blog pe lună (să zicem 100 RON / articol);
  • elaborarea unor articole de blog în locul tău (să zicem 200 RON / articol);
  • crearea de pagini noi pe website (să zicem 150 RON / pagină);
  • crearea unei pagini de aterizare pentru reclame / landing page (să zicem 250 RON / pagină);
  • instalarea și setarea în website a pixelilor Meta pentru campanii publicitare (să zicem 250 RON – one time);
  • lansarea unei campanii publicitare în sistemul Meta (să zicem 250 RON / campanie);
  • elaborarea unei strategii complexe de marketing digital pentru 1-2 ani (să zicem 5000 RON) etc.

Dacă de exemplu într-o lună vei alege să lansezi o campanie publicitară Meta, în luna respectivă vei plăti pachetul de bază (1000 RON / lună), la care se va adăuga serviciul de instalare a pixelilor Meta pe website (250 RON – one time), construirea unei pagini de aterizare pentru reclame (250 RON), respectiv crearea și administrarea campaniei respective (250 RON). În luna respectivă, suma de 1750 RON va merge către serviciul de administrare. 

Separat, va trebui să plătești (către Meta) contravaloarea campaniilor publicitare în sistemul Meta, în funcție de bugetul de care dispui și audiența la care vrei să ajungi. Cu titlu de exemplu, în sistemul Meta, dacă vei plăti aproximativ 25 RON / zi într-o campanie, ai putea ajunge la aproximativ 50.000 de persoane (poate mai mult), dintre care aproximativ 5000 – 10.000 ar putea să îți viziteze website-ul (în funcție de calitatea reclamelor tale). Cu cât suma cheltuită per campanie este mai mare, iar reclamele sunt mai bine construite / setate, cu atât numărul persoanelor care vor vedea reclamele tale, respectiv numărul vizitatorilor pe pagina de aterizare va fi mai mare.

Concluzii, sfaturi și exemple

În concluzie, simpla existență a unui website pe Internet te va costa în jur de 500 RON / an (fără servicii de administrare). La această sumă, vei adăuga prețul administrării, care variază foarte mult, în funcție de ce vrei să faci cu brandul tău și ce servicii dorești să incluzi pe lângă pachetul de administrare tehnică / de bază. 

Piața este extrem de variată din punctul de vedere al administrării. Trebuie să discuți despre prețul administrării cu firma care îți construiește website-ul, înainte să te apuci să îl construiești cu firma respectivă – în special dacă firma îți condiționează construirea website-ului de administrarea lui ulterioară. Trebuie să le spui exact ce dorești să faci cu website-ul după construirea lui și de ce servicii vei avea nevoie pe viitor. Asigură-te că ei îți pot furniza serviciile respective.

Cu titlu de exemplu, să zicem că ai putea ajunge să plătești sume între 6.000 și 10.000 RON / an doar pentru administrare, posibil mai puțin, dar probabil mai mult, dacă vei dori și alte servicii care „orbitează” în jurul website-ului, cum ar fi planificare și strategie pentru marketing digital, campanii publicitare online, SEO, copywriting pentru blog etc. Mult? Puțin? Asta depinde de mai mulți factori, cum ar fi:

  • cât de mult succes are afacerea ta; 
  • ce dorești pentru afacerea ta; 
  • calitatea serviciilor tale de administrare; 
  • calitatea reclamelor tale; 
  • cât de bine este construit brandul tău;
  • calitatea produselor / serviciilor tale;
  • strategia ta de marketing digital;
  • comunicarea ta în social media etc. 

Sunt numeroși factori care pot influența succesul financiar al afacerii tale, dar în general, pentru o afacere de succes din România în anul 2024, suma de aproximativ 2000-3000 euro / an, plătită pentru administrare,  promovare și atragerea de clienți, nu ar trebui să fie o problemă pentru un mic antreprenor. În funcție de suma respectivă, calitatea produselor / serviciilor pe care le oferi, precum și strategia ta de marketing digital, ai putea câștiga / fideliza foarte mulți clienți, care ți-ar putea aduce venituri importante.

O să-ți dau un exemplu care pe mine m-a marcat personal, în perioada când dezvoltam conceptul Krafty. O firmă a cheltuit aproximativ 4000 RON într-o singură campanie Meta, pentru a convinge oamenii să se înscrie la un curs online care se ținea o dată la două luni și care costa la acea vreme 1500 RON / persoană. Nu știu la câte sute de mii de oameni au ajuns reclamele pe Facebook, dar în final s-au înscris 60 de cursanți. Matematică simplă: 60 cursanți x 1500 RON = 90.000 RON. A meritat cheltuirea a 4000 RON pentru o singură campanie publicitară care a adus un profit de 90.000 RON? Tu ce zici? Ca și completare, precizez că în prezent cursul respectiv (bilunar) costă aproape dublu, iar numărul de cursanți a ajuns la aproximativ 100 / serie. Fă singur(ă) calculele.

Urmărește blogul Krafty.ro pentru a citi următorul articol din seria „Ce trebuie să știi înainte de a-ți construi un website”! În următorul articol voi scrie despre primii pași pe care TREBUIE să îi urmezi atunci când decizi să construiești un website!