fbpx

Ce trebuie să știi înainte de a-ți construi un website? (Avantaje)

Care sunt avantajele unui website?

Credibilitate

Oamenii cumpără produse și servicii de la firme care crează impresia de credibilitate / seriozitate. Potrivit unui studiu efectuat în 2021 de către Verisign, 2 din 3 oameni consideră că afacerile care au website-uri prezintă mai multă încredere / credibilitate decât cele care nu au unul. Cu alte cuvinte, dacă cineva te găsește pe Facebook sau TikTok (de exemplu) și apoi vede că firma ta nu are un website, persoana respectivă cel mai probabil va considera că nu prezinți credibilitate și va apela la serviciile altcuiva, care are și website și prezență în social media. Cel puțin așa spun studiile și statisticile din domeniu.

Stabilitate

O pagină de Facebook nu este proprietatea ta și poate fi închisă oricând, din varii motive. Un website este proprietatea ta și nu poate fi închis peste noapte la fel ca un cont de social media. Ar putea fi închis doar în situația în care ai promova prin intermediul lui activități ilegale, dar nu discutăm despre astfel de situații. Cu un website, afacerea ta se va bucura de stabilitate pe termen lung.

Disponibilitate 24/7 și vizibilitate

Gândește-te la website-ul tău ca la un angajat virtual, care prezintă non-stop afacerea ta, respectiv produsele / serviciile tale, convingând  vizitatorii să îți devină clienți, chiar și noaptea, în timp ce tu dormi liniștit. 

Majoritatea oamenilor caută pe motoarele de căutare (ex: Google, Bing) afaceri care le pot rezolva problemele. Cu un website, afacerea ta ar putea apărea printre primele rezultate ale căutărilor pe motoarele de căutare, efectuate de potențiali clienți. Această vizibilitate ți-ar putea înmulți exponențial vânzările.

Poveste

Studiile din domeniu, au arătat că oamenii în general nu cumpără produse / servicii, ci poveștile din spatele motivelor pentru care ele există. Website-ul tău poate conține o secțiune specială, dedicată poveștii din spatele afacerii tale. Prin intermediul secțiunii respective, le poți spune oamenilor povestea ta (ex: care a fost contextul personal în care ți-a venit ideea afacerii respective) și motivația din spatele afacerii tale (ex: vrei să ajuți comunitatea locală să se dezvolte, vrei ca oamenii să aibă acces la servicii de calitate mai bună, vrei să revoluționezi un anumit domeniu cu o idee originală etc.).

Informații utile pentru vizitatori

Un website conține informații utile și detaliate despre produsele / serviciile pe care le vinzi, problemele pe care le rezolvi și aspectele care te diferențiază de competiție. El poate conține și date de contact (inclusiv hărți interactive care indică locația fizică a afacerii tale), link-uri către canalele social media pe care ești prezent(ă), recenzii de la clienții mulțumiți etc. Website-ul poate conține atât o secțiune de FAQ (întrebări adresate frecvent), cât și un podcast sau un blog unde poți posta periodic episoade / articole, în calitate de expert în domeniul tău, pentru a-ți informa / educa audiența.

Recunoașterea brandului

Creează-ți un brand bine definit (logo, culori, fonturi, stil etc.). Respectă mereu toate elementele brandului tău pe website, în social media și în materialele publicitare. Plasează adresa website-ului și logo-ul afacerii tale pe toate materialele tale promoționale. Lipește-le pe mașina personală și plimbă-te cu ea prin oraș. Derulează periodic campanii publicitare pentru awareness în mediul online. Astfel, brandul tău va rămâne în memoria potențialilor clienți. Atunci când vor avea nevoie de produse / servicii care corespund cu oferta ta, ei te vor căuta. Odată ajunși pe website, fie că vin de pe platformele social media, fie că au dat click pe o reclamă de-a ta sau pur și simplu te-au căutat pe Google, vor recunoaște brandul tău și vor avea un sentiment de familiaritate față de el.

Publicitate online și date statistice

Dacă vei dori să derulezi campanii publicitare plătite prin intermediul sistemelor Meta sau Google (de exemplu), un website îți permite crearea unor pagini aparte („landing pages” sau „pagini de aterizare”) pregătite special și exclusiv pentru cei care dau click pe reclamele tale. Mai mult, pe website poți instala plugin-uri (ex: Google Analytics, Meta Pixel  etc.), care te vor ajuta să vezi exact care a fost impactul campaniilor tale publicitare. 

Vei putea vedea câți oameni au ajuns pe website căutând produse / servicii în mod organic pe Google, comparativ cu cei care au ajuns pe website după ce au dat click pe reclamele tale plătite. De asemenea, vei avea o imagine foarte clară a numărului total al vizitelor și a comportamentului statistic al vizitatorilor website-ului tău (ex: care sunt paginile cel mai vizitate, cât de mult timp petrec pe fiecare pagină vizitată, ce cuvinte cheie au folosit pe Google pentru a ajunge pe website etc.). Aceste date statistice te vor ajuta în timp să îmbunătățești atât conținutul website-ului, cât și calitatea reclamelor plătite.

Date cu caracter personal

Un website îți permite să colectezi de la clienții / vizitatorii tăi date cu caracter personal, cu respectarea legislației în vigoare din România și Uniunea Europeană (GDPR). Prin „date cu caracter personal” mă refer în special la nume, prenume, email și telefon. Dacă discutăm despre firme, aceste date pot include și numele firmei, CUI etc. 

Vizitatorii ți-ar putea oferi aceste date prin intermediul unor formulare de contact de pe website (dacă doresc să le trimiți o ofertă personalizată), sau dacă sunt de acord să se înscrie la newsletter-ul tău (mesaje periodice de tip email, cu noutăți legate de afacerea ta și ofertele tale speciale).

Aceste date cu caracter personal îți vor permite (pe lângă trimiterea periodică a unor mesaje către persoane interesate de afacerea ta) și creionarea unor audiențe similare pe care le poți utiliza la elaborarea unor viitoare campanii publicitare plătite.

Urmărește blogul Krafty.ro pentru a citi următorul articol din seria „Ce trebuie să știi înainte de a-ți construi un website”! În următorul articol voi scrie despre cât costă un website.