fbpx

Ce trebuie să știi înainte de a-ți construi un website? (Importanță)

De ce este un website important?

Context

Ești un mic antreprenor și administrezi o mică afacere? Indiferent dacă vinzi produse sau servicii, ar trebui să înțelegi că afacerea ta are nevoie (printre altele) de prezență și promovare în mediul online. 

În prezent, majoritatea micilor antreprenori români nu folosesc website-uri proprii pentru afacerile lor. Asta se întâmplă deoarece ei nu înțeleg cu adevărat cum funcționează mediul online, ce este de fapt un website și cât de benefic ar putea fi acesta pentru afacerile lor. Sau pur și simplu se tem că un website costă prea mult.

Social media versus website propriu?

Dacă ai creat o prezență pentru afacerea ta în social media, cum ar fi o pagină de Facebook, trebuie să înțelegi că aceasta nu reprezintă un website propriu. Am dorit să subliniez acest aspect, întrucât am constatat că destul de mulți antreprenori din România consideră în mod greșit că un profil sau o pagină Facebook reprezintă un fel de website al afacerii lor. 

În realitate, Facebook este un website, care îți pune la dispoziție o „pagină” personală sau de business, unde poți să încarci diverse detalii personale sau ale afacerii tale. Facebook poate oricând să decidă închiderea paginii tale personale sau de business, invocând încălcarea unora dintre politicile Facebook. 

Dacă ai un website propriu, acesta nu poate fi închis pe neașteptate, decât dacă prin intermediul website-ului respectiv promovezi chestiuni ilegale. Și chiar și în această situație, închiderea lui ar fi foarte complicată.

Social media și website-ul se completează reciproc. Dacă vei căuta pe Internet, vei observa că afacerile care au succes pe piață, dețin (pe lângă conturile din social media) și website-uri proprii. Comparativ, vei observa că foarte multe firme care au prezență doar în social media, dar nu dețin și un website propriu (și un brand bine definit), sunt depășite în mod evident de concurență. 

În realitate, una dintre regulile marketing-ului digital este că dacă vrei să ai succes în business, trebuie să deții (încă de la pornirea afacerii) atât un website propriu, cât și anumite canale de comunicare în social media, iar acestea să reprezinte împreună un brand bine definit.

Ce este un website și de ce este el important?

Un website reprezintă în esență sediul brandului tău în mediul online. El conține informații utile pentru vizitatori, cum ar fi:

  • povestea din spatele brandului și modul în care îți propui să ajuți clienții să rezolve anumite probleme dacă vor cumpăra produsele / serviciile tale;
  • date despre produsele / serviciile pe care le vinzi, precum și eventuale oferte / prețuri;
  • unde și cum poți fi contactat pentru încheierea unui contract cu un client;
  • link-uri către toate canalele tale de comunicare din social media;
  • articole de blog prin care tu (în calitate de expert în domeniul tău) îți educi publicul țintă cu privire la produsele / serviciile tale;
  • secțiuni în care vizitatorii pot viziona materiale referitoare la aparițiile tale în mass-media, dacă este cazul;
  • imagini reprezentând portofoliul tău profesional (ex: dacă ești fotograf, pictor, arhitect, designer de interior, echipă de constructori, cofetar, florar etc.);
  • testimoniale de la clienții tăi mulțumiți de produsele / serviciile achiziționate etc.

În prezent, majoritatea oamenilor caută produsele și serviciile de care au nevoie pe Internet. Căutarea se realizează prin intermediul motoarelor de căutare, cum ar fi Google sau Bing. Dacă nu ai un website, concurenții tăi care au website-uri bine administrate vor apărea în rezultatele căutărilor, dar tu nu. 

Mai mult, studiile au arătat că majoritatea oamenilor consideră că o firmă / un brand care nu are un website propriu, nu prezintă încredere, așa că decid să treacă mai departe fără să cumpere de la acea firmă / acel brand.

Nu în ultimul rând, un website nu trebuie privit ca o cheltuială, ci ca o investiție. Website-ul va aduce plusvaloare afacerii tale în timp, DACĂ este construit și administrat corespunzător, și DACĂ el se bazează pe un brand bine definit.

Urmărește blogul Krafty.ro pentru a citi următorul articol din seria „Ce trebuie să știi înainte de a-ți construi un website”! În următorul articol voi scrie despre avantajele unui website.