fbpx

Ce ar trebui să știe orice antreprenor despre branding

Ce este brandingul

Salutare! Acesta este primul dintr-o serie de articole prin care voi încerca să explic diverse aspecte referitoare la branding pentru micii antreprenori. Vei înțelege de ce este brandingul extrem de important pentru orice afacere, dar în special pentru micile afaceri, aflate la început de drum.

Pe scurt, brandingul reprezintă procesul prin care sunt create brandurile. Majoritatea afacerilor de succes utilizează branduri pentru a-și promova eficient produsele sau serviciile. Un branding bun este acela care reușește să ajute companiile să se diferențieze de competiție și să își construiască o bază de clienți loiali.

Dacă ai o firmă și dorești să demarezi o afacere, primul lucru pe care ar trebui să îl faci este să îți definești un brand, o personalitate proprie, înainte de website și conturi de social media. În funcție de caracteristicile brandului, vei dezvolta și vei urma o anumită strategie de marketing. Vei utiliza mereu tema vizuală și stilul de copywriting al brandului, atât pe website, cât și pe canalele de comunicare social media.

Numele brandului

Trebuie să înțelegi de la bun început faptul că de cele mai multe ori, numele brandului nu este același lucru cu numele firmei. Spre exemplu, firma United Romanian Breweries Bereprod SRL (conform Wikipedia) deține în portofoliu mai multe branduri. Printre acestea se regăsesc Tuborg, Holsten, Carlsberg, Skol, Guinness, Bucur, Kilkenny și Granini.

Aceste branduri au fiecare o identitate proprie distinctă față de celelalte și se adresează unor audiențe diferite. Arată diferit și comunică diferit, au personalități diferite. Au fiecare website-ul propriu și canalele social media proprii. Sunt promovate diferit în campaniile publicitare și au fiecare propria bază de clienți loiali.

Audiența brandului

Acest lucru se întâmplă pentru că un brand nu se adresează tuturor oamenilor. El se adresează strict unui grup de oameni cu anumite caracteristici, unei audiențe proprii, cu un anumit tip de personalitate. Audiența brandului poate fi mai mare sau mai mică, în funcție de natura produselor sau serviciilor oferite de brand.

Nu oricine are caracteristicile necesare pentru a deveni client fidel al unui brand care organizează croaziere transatlantice. Unii oameni pur și simplu nu devin clienți ai companiilor aeriene, pentru că se tem de zborul cu avionul. Câți oameni vor cumpăra pentru a doua oară un autoturism mai scump de 100.000 de euro de la același brand? Un brand local care livrează pizza se va adresa unei audiențe locale, în vreme ce alte branduri se pot adresa unor audiențe naționale sau chiar internaționale. Știu că sună complicat, dar în realitate este destul de simplu.

Personalitatea brandului

Personalitatea brandului tău trebuie să oglindească personalitatea audienței proprii în așa fel încât să inspire familiaritate și compatibilitate. Unul dintre scopurile brandurilor este acela de a genera în mintea audiențelor proprii o percepție solidă și pozitivă față de produsele sau serviciile pe care companiile le oferă.

Brandul trebuie să fie convingător și să câștige încrederea consumatorilor. Asemeni unui politician care face promisiuni pentru a fi ales, un brand reprezintă o promisiune cu privire la calitatea produselor sau serviciillor pe care el le reprezintă. De respectarea acestor promisiuni depinde câștigarea încrederii consumatorilor, creșterea bazei de clienți loiali și în cele din urmă, dezvoltarea afacerii.

Nu în ultimul rând, un branding bun va face în așa fel încât consumatorii fidelizați vor deveni din proprie inițiativă ambasadori ai brandului respectiv.

Citește blogul Krafty în continuare pentru a afla mai mult despre branding și cum se poate dezvolta mai eficient afacerea ta online!